مجله فیلجون

فود گرید در نایلون چیست

فود گرید در نایلون چیست

اصطلاح “فود گرید” (Food Grade) به معنای مواد و محصولاتی است که برای استفاده در بسته‌بندی و تماس مستقیم با مواد غذایی مناسب هستند و ایمنی و بهداشت غذا را تضمین می‌کنند.

در مورد نایلون، نایلون فود گرید به نایلونی اشاره دارد که به عنوان بسته‌بندی برای مواد غذایی استفاده می‌شود و مطابق با استانداردها و مقررات بهداشتی تولید می‌شود. نایلون فود گرید معمولاً دارای خصوصیاتی است که آن را مناسب برای تماس مستقیم با مواد غذایی می‌کند،در اینجا بخشی از آن ها را برای آن که شما خرید کیسه فریزر را مطمئن انجام دهید شما گرد آوری کرده ایم، از جمله:

1. ایمنی شیمیایی: نایلون فود گرید باید بدون ترکیبات مضر، مواد سمی و مواد آلوده باشد که ممکن است به غذا منتقل شوند و سلامتی مصرف کننده را به خطر بیندازند. این نوع نایلون باید با استانداردهای مربوطه مطابقت داشته باشد.

2. مقاومت حرارتی: نایلون فود گرید باید به درستی مقاومت در برابر حرارت داشته باشد تا بتواند در برابر دماهای مختلف که ممکن است در فرآیندهای غذایی ایجاد شود، کارایی خود را حفظ کند.

3. عدم تغییر طعم و بو: نایلون فود گرید باید بتواند طعم و بوی غذاها را تغییر ندهد و آنها را از تماس با عوامل خارجی ناخواسته محافظت کند.

4. مقاومت مکانیکی: نایلون فود گرید باید دارای مقاومت و استحکام کافی باشد تا بتواند مواد غذایی را به طور مطمئن درون بسته‌بندی نگه دارد و از نشت و آلودگی آنها جلوگیری کند.

در نتیجه، نایلون فود گرید معمولاً استفاده می‌شود برای بسته‌بندی محصولات غذایی از جمله مواد خشک، میوه‌ها، خشکبار، قطعات غذایی درجه یک و غیره. از این رو، استفاده از نایلون فود گرید در بسته‌بندی مواد غذایی مهم است به منظور حفظ کیفیت و ایمنی غذا می باشد

 

بیشتر بخوانید : سفره یکبار مصرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *